Będkowice

Cimy Będkowskie

Będkowskie Cimy położone są w środkowej części Doliny Będkowskiej, mniej więcej w połowie drogi pomiędzy Czarcimi Wrotami i charakterystyczną Iglicą. Sąsiadują z położoną klika metrów dalej od dna doliny i nieco wyżej skałą Hades. Swoją nazwę Cimy zawdzięczają trzem trudno dostępnym turniom, które je tworzą.

Od Krakowa jedziemy szosą nr 94 na Olkusz. W Czajowicach na skrzyżowaniu skręcamy w lewo na Będkowice. Po minięciu przysiółka "Kawiory" i przejechaniu 4,4 km, parkujemy samochód na poboczu w pobliżu biegnącej w prawo gruntowej drogi (około 300 metrów przed drogą skręcającą do cmentarza) prowadzącej do Doliny Będkowskiej. Drogą tą schodzimy do dna doliny (0,7 km) i skręcamy w lewo, by po ok. 300 metrach dojść do pierwszego napotkanego budynku po prawej stronie drogi. Dokładnie naprzeciwko niego, niecałe 40 metrów na lewo od drogi znajdują się Będkowskie Cimy oraz położony kilka metrów wyżej Hades.
Do Będkowic możemy dojechać także od strony Zabierzowa, Krzeszowic lub Olkusza.

Pod skałę można także dojść od strony Schroniska "Brandysówka", kierując się w górę biegu "Będkówki". Po przejściu około 0,5 km dochodzimy do budynku na przeciw którego położone są Cimy.

Odległości: od Krakowa – 25 km, od Olkusza – 23 km.

Północno wschodnia i osłonięta drzewami ściana środkowej Cimy, oferuje 5 łatwych dróg i jeden projekt. Wysokości najwyższej turnicy dochodzi do 20 metrów.

1. Komin Wiewiórek   V-    (3p + pZ)
2. Nie Dmuchaj Mnie W Autobusie    VI    (3p + pZ)
3. Panna Z Siedmiogrodu   VI.1    (4p + pZ)
4. Transylwania   VI.1    (3p + pZ)
5. Komin Janocika   V    (TRAD)
6. projekt

Znajdź "Cimy Będkowskie" w Google

Zobacz także pozostałe Skały i kamieniołomy