Kobylany

Skalny Mur

Od Krakowa kierujemy się na Zabierzów szosą nr 79. Tuż za estakadą koło Leroy Merlin, która kieruje na autostradę, skręcamy w prawo w ulicę Kasztanową. We wsi Brzezinka, po przejechaniu 6,5 km od skrętu na skrzyżowaniu, kierujemy się w prawo, by po następnych 1,5 km dojechać do Kobylan. Na skrzyżowaniu w Kobylanach kierujemy się w prawo na Będkowice, do centrum których dojeżdżamy po 2,5 km. Samochód zostawić na parkingu w pobliżu remizy.
Od Olkusza jedziemy na Kraków szosą nr 94. W miejscowości Czajowice skręcamy w prawo na Będkowice, do których centrum dojeżdżamy po około 5 km.

Z parkingu schodzimy do Doliny Kobylańskiej ulicą Borową, którą biegnie żółty szlak turystyczny. Idąc dnem doliny mijamy Lotniki oraz inne skały położone po lewej stronie gruntowej drogi. Od Lotników idziemy nie całe 300 metrów za żółtymi znakami i dochodzimy do bocznej dolinki po lewej stronie, której dnem biegnie leśna droga. Około 50 metrów dalej mijamy widoczną po lewej Wronią Basztę, a po następnych 100 metrach skręcamy w lewo i podchodzimy stromą ścieżką do celu. Cała droga z parkingu wymaga przejścia około 1,5 kilometra.

Skalny Mur to grupa trzech wapiennych ścian ciągnących się przeważnie równolegle do drogi biegnącej dnem Doliny Kobylańskiej i sąsiadujących z położonymi nieopodal Pieninkami. Skalny Mur oferuje wspinaczkę po 21 drogach, z których 17 posiada komplet stałych punktów asekuracyjnych. Przeważa wystawa północna i zachodnia a skała jest zacieniona otaczającymi drzewami. Trudności w dużej rozpiętości -  od IV do VI.5.

Znajdź "Skalny Mur" w Google

Zobacz także pozostałe Skały i kamieniołomy